Plannen, plaatsen, wachtlijst

Wanneer krijg ik een reactie op mijn aanvraag? Is er een wachtlijst? Lees hier het antwoord op deze en andere veelgestelde vragen over plannen, plaatsen en wachtlijst.

Na inschrijving krijg je een bevestiging per mail. Hierna neemt de klantadviseur contact met je op. Hoelang dit duurt, lees je hier:

Ik wil graag dat mijn kind binnen een maand start
Wij streven ernaar binnen twee weken op je aanvraag te reageren. In sommige gevallen gaat dit sneller.

Ik wil graag dat mijn kind binnen zes maanden start
Eén keer per maand maken wij een nieuwe planning. Op het moment dat wij je een aanbod kunnen doen, nemen wij contact met je op. We bellen en bij geen gehoor spreken we de voicemail in of sturen we een mail.

Ik wil graag dat mijn kind start over zes maanden of nog later
Ongeveer zes maanden voordat je je kind wilt laten starten, nemen wij contact met je op.

De 12 officieel vastgestelde vakantieweken zijn:

  • 1 week voorjaarsvakantie
  • 2 weken meivakantie
  • 6 weken zomervakantie
  • 1 week herfstvakantie
  • 2 weken kerstvakantie

Heb je een 52-weken-arrangement?
Dit arrangement is inclusief 12 weken vakantie. Extra vakantiedagen en studiedagen zijn niet inbegrepen in onze arrangementen. Je kunt (indien beschikbaar) extra opvang inkopen. Dit kun je aanvragen bij je eigen vestiging via het ouderportaal. Je hoort van de medewerkers via de ouderportaal app of extra opvang mogelijk is.

Heb je een 40-weken-arrangement?
Bij dit arrangement zijn (extra) vakantiedagen en studiedagen niet inbegrepen. Je kunt (indien beschikbaar) extra opvang inkopen. Dit kun je aanvragen bij je eigen vestiging via het ouderportaal. Je hoort van de medewerkers via de ouderportaal app of extra opvang mogelijk is.

Na inschrijving krijg je een ontvangstbevestiging. Na verwerking ontvang je een bevestiging van de inschrijving.  

Alle inschrijvingen met een gewenste startdatum binnen de komende zes maanden worden meegenomen in de planning. De klantadviseur neemt na de eerste planning contact op met de ouder/verzorger om de plaatsingsmogelijkheden en eventuele alternatieven te bespreken. Als er nog geen gewenst aanbod gedaan kan worden, blijft de inschrijving op de wachtlijst staan. 

Maandelijks kijken we welke inschrijvingen van de wachtlijst geplaatst kunnen worden. Zodra er een plaatsingsmogelijkheid is, neemt de klantadviseur contact op met ouder/verzorger om dit te bespreken.

Ja, we hanteren wachtlijstcriteria. Iedere nieuwe inschrijving die we binnen krijgen plaatsen we op de wachtlijst en krijgt een wachtlijstprioriteit.   
  
Bestaande klanten belonen we graag. Zij krijgen een hogere wachtlijstprioriteit. Je bent bestaande klant zodra er een contract voor één of meerdere kinderen is ingegaan. In de tussenliggende periode kan er nog veel gebeuren.  
 
Soms is er zo'n noodsituatie in een gezin, dat we een kindje voorrang geven vanuit maatschappelijk belang. 

De plaatsing is afhankelijk van verschillende factoren: 

  1. Gewenste startdatum en leeftijd van het kindje 
  2. Wachtlijstcriterium (bestaande klant gaat voor nieuwe klant) 
  3. Inschrijfdatum 

In de praktijk betekent dit dat een kindje dus niet automatisch eerder aan de beurt is, als het kindje langer op de wachtlijst staat dan een ander kindje. Wij plaatsen volgens de regels van ons plaatsingsbeleid waarbij we rekening houden met leeftijdsopbouw en beschikbare pedagogische medewerkers. Uiteraard passend binnen de IKK wet- en regelgeving (toegestane kindaantallen per ruimte en groep). 

De klantadviseur helpt je graag op weg met jouw persoonlijke vragen.  

Voor de overgang van de dagopvang naar de buitenschoolse opvang (bso) adviseren we om jouw kind minimaal zes maanden van tevoren aan te melden. 

BSO is altijd gekoppeld aan de school waar het kindje op zit. Het is niet mogelijk om willekeurig elke bso van Skar aan te vinken op de website.  

Daarnaast als een kind wisselt van school zijn we afhankelijk van de beschikbaarheid van de betreffende bso die aan die nieuwe school gekoppeld is.